T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MANİSA / SALİHLİ - Hafsa Sultan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

SALİHLİ KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ EL SANATLARI TEKNOLOJİSİ ALANI

Okulumuzda El Sanatları Teknolojisi Alanı altında Sanayi Nakışı Dalı ve Dekoratif El Sanatları dalı mevcuttur. 

 

EL SANATLARI

 

El Sanatları Teknolojisi Alanı Programı ile bireylere öncelikle temel bilimleri içeren bilgi ve becerileri kazandırmanın yanı sıra, çağımızın gereği olan güçlü insan ilişkileri, iletişim kurabilme, değişimlere ve teknolojiye uyum sağlayabilme, sistemleri anlayıp kullanabilme yeterlikleri kazandırmak hedeflenmiştir. Programın amacı, bireylerin temel yeterlikler üzerine, edindiği mesleki bilgi ve becerileri doğrultusunda kaliteli hizmet sunabilen ve işin her aşamasında sorumlu olmanın gereğini bilen bireyler yetiştirmektir.

 

Alanın amacı: El sanatları teknolojisi alanı altında yer alan dallarda, sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır

 

EL SANATLARI  TEKNOLOJİSİ PROGRAMI DALLARI

 

 1. SANAYİ NAKIŞI

 

            Sanayi nakışçısının yaptığı, desen  programını kullanma ve sanayi makinesinde tekniğe

 

uygun işleme yaparak nakışlı ürün oluşturma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

 

2. DEKORATİF EL SANATLARI

 

            Dekoratif el sanatları üreticisinin yaptığı; geleneksel ve yöresel ürün hazırlama, giyim ve ev aksesuarları yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

 

SANAYİ NAKIŞI ALANINA AİT KAZANIMLAR

 

• Bilgisayarda çizdiği desenleri iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak sanayi makinesinde işler.

 

 • Bilgisayarda çizdiği aplike desenine iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak lazer makinesinde kesme, sanayi makinesinde işleme uygulamaları yapar. 

 

• İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak Maraş işi tekniğine uygun araç gereçler ile ev ve sanayi makinesinde işleme yapar

 

• İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak çeşitli araç gereçler ile nakışlı ürün tasarımları yapar. • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak iğne, firkete ve mekik araçlarını kullanıp oya hazırlar. • Bilgisayarda Türk nakışlarının özelliklerini yansıtan desenleri iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak sanayi makinesinde işler.

 

 • Mesleki teknik terimleri yabancı dilde ifade eder.

 

 

 

DEKORATİF EL SANATLARI ALANINA AİT KAZANIMLAR

 

• İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak ev tekstili ürünlerini süsleme ve dikim tekniklerini kullanıp kullanıma hazırlar.

 

 • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak çeşitli makineler ile temel dikim tekniklerini uygular. • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak pencere ölçüsüne uygun çeşitli modellerde perde dikip kullanıma hazırlar.

 

 • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak iğne, firkete ve mekik araçlarını kullanıp oya hazırlar. • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak dolgu fonksiyonel ve dekoratif oyuncak kalıplarını kullanıma hazırlayıp oyuncak yapar. 

 

• İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak uygun teknikler ile elde ve makinede yorgan diker.

 

 • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak modele, tekniğine ve birleştirme yöntemlerine uygun şekilde kırkyama üretimi yapar.

 

• Mesleki teknik terimleri yabancı dilde ifade eder.

 

ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER

 

Sanayi Nakışçısı

 

İş talimatı doğrultusunda desen çizebilen, çizdiği deseni bilgisayarda hazırlayabilen, aplike desenini lazer makinesinde kesen, malzemeleri belirleyen, temin eden, sanayi nakış makinesinde işleyen ve kalite kontrolünü yapıp ürüne dönüştürebilen nitelikli kişidir.

 

Görevleri

 

 İş organizasyonu yapmak,

 

El nakışları yapmak,

 

Makine nakışları yapmak

 

Bilgisayarda desen hazırlamak,

 

Sanayi makinesinde nakış yapmak,

 

Nakışlı ürün tasarımları yapmaktır

 

İSG, kalite ve çevre koruma ile ilgili işyeri gerekliliklerini uygular.

 

Ayrıca, sanayi nakışçısı, lazer kesim elemanı, makineci (sanayi makinecisi), bilgisayarda desen üretimcisi gibi meslekler de alanın altında yer almaktadır.

18-06-201918-06-201918-06-201918-06-2019

 

DEKORATİF EL SANATLARI DALI

 

Dekoratif El Sanatları dalı geleneksel ve yöresel ürün hazırlama, giyim ve ev aksesuarları yapma yeterliliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

 

AMACI: Turistik el sanatları sektöründe dekoratif el sanatları üretimi mesleğinin yeterliliklerine sahip nitelikli meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

Dekoratif el sanatları üreticisinin yaptığı; geleneksel ve yöresel ürün hazırlama, giyim ve ev aksesuarları yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim   

Amacı: Turistik el sanatları sektöründe dekoratif el sanatları üretimi mesleğinin yeterliklerine sahip nitelikli meslek elnları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER

              Dekoratif el sanatları üretim elemanı, alanı ile ilgili bireysel çalışma ya da üretim yapan atölyelerde çalışma imkânına sahiptir.

Dekoratif el sanatları üretim elemanı, eğitimi alan öğrencilerin hediyelik eşya üretimi yapan işletmelerde, dekoratif el sanatları üreten atölyelerde, tasarım yapan firmalarda veya kendi iş yerlerinde çalışma imkânları vardır.

 

Dekoratif ev tekstili üretim elemanının, günümüzde oldukça gelişmiş olan bu alanda iş bulma imkânı geniştir. Mefruşat, tekstil fabrikalarında, alanı ile ilgili büyük ve küçük ölçekli işletmelerde iş bulma imkânları vardır.

18-06-201918-06-201918-06-201918-06-2019

EL SANATLARI TEKNOLOJİSİNE AİT SOSYAL STATÜ VE ÜNVANLAR

Alandan mezun olanlar El Sanatları tasarımcıları; Endüstriyel Nakış, Lazerle aplike kesen firmalar, takı, deri ürünler, bebek ve oyuncak ürünler, yapma çiçek, organizasyon (kına gecesi,düğün, doğum günü mezuniyet törenleri vb. ), dekorasyon süsleme, nikah şekeri ve gelinlik üretimine yönelik üretim yapan işletmeler, Moda evleri, baskı ve desen tasarım departmanları, müşteri temsilcilikleri, AR-GE birimlerinde tasarımcı ve uzman olarak çalışabilecekleri gibi ayrıca Kamu ve Özel kurum ve kuruluşlarda tasarımcı, danışman olarak, kendi iş yerinde vb. yerlerde çalışabilir ya da görev yapabilirler.

Öğretmenlik mesleğini seçmek isteyen tasarımcılar Eğitim Fakültelerinden formasyon derslerini alarak Milli Eğitim Bakanlığının örgün ve yaygın eğitim kurumlarında öğretmen olarak görev yapabilirler.

NEDEN EL SANATLARI TEKNOLOJİSİ ALANI

Bilim, sanayi ve teknolojinin sürekli geliştiği bir dünyada bireylerin hayal ettikleri  meslekte çalışmaları için; yeniliğe açık, girişimci ve yaratıcı olmaları beklenmektedir. Bu yolda amaçlarına ulaşıp, mesleklerinde yetkin bireyler olabilmeleri için öğrencilerimizin  El Sanatları Teknolojisi alanını tercih ederek okulumuzda eğitim almaları kendilerine büyük  şans  sağlamaktadır.

Öğrencilerimiz liseyi bitirdiklerinde eğitim gördükleri  dalda hem diploma hem de işyeri açma belgesine sahip olup teknisyenlik unvanı kazanırlar. Ayrıca mezun olan öğrencilerimiz; aldığı ve başardığı modülleri, dersleri ve kredileri gösteren belge ve yurt dışı iş başvurularında, eğitim sertifikalarını ve diplomalarını sunma ve açıklama konusunda yardımcı olan EUROPASS Sertifika Eklerine sahip olurlar. Sayısı yüz binleri  geçen lisans mezunlarının işsiz olması, işverenlerin ise meslek lisesi mezunlarını tercih etmesi mesleki ve teknik eğitim kurumlarının önemini ortaya koymaktadır.

BELGELENDİRME
1.Mezun olan öğrenciye alanda/dalda diploma verilir. 
2. Öğrencinin seçtiği dal ile ilgili aldığı tüm dersler ve modüller diploma ekinde belirtilir. 
3. Öğrenciye, programdan ayrıldığında veya mezun olduğunda, kazandığı yeterlikleri gösteren ve bir yaygın mesleki ve teknik eğitim programı ile aynı yeterlikleri kazanan kişilere eş değer belge verilir. 
4. Öğrencinin kazandığı mesleki yeterlikler sertifikaya yönelik belgelendirmelerde değerlendirilir.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ 
Modüler öğretime yönelik ağırlıklı olarak bireysel öğrenmeyi destekleyici yöntem ve teknikler uygulanır. 
1. Öğretmenler öğrencilere rehberlik eder.
2. Öğrenciler kendi kendine öğrenmeye teşvik edilir. 
3. Öğrencilerin aktif olması sağlanır.
4. Öğrenciler araştırmaya yönlendirilir.
5. Öğrenciler kendi kendilerini değerlendirebilir.
6. Öğrencilere yeterlik kazandırmaya yönelik yöntem ve teknikler uygulanır.

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM VEKURULUŞLAR
Öğrenciler, programın gerektirdiği öğretim faaliyetleri, istihdam olanakları ve planlama konularında, çevredeki üniversiteler, sivil toplum örgütleri, dokuma ve nakış firmaları, boya, nakış ve dokuma atölyeleri, ilgili meslek odaları ve öğrencinin çevrede konuyla ilgili olarak iletişim kurabileceği araştırma, gözlem ve uygulama yapabileceği her türlü kurum ve kuruluşla meslek elemanları ile iş birliği yapılarak yönlendirilir.

ÖĞRENCİKAZANIMLARI 
Programın sonunda seçtiği dala yönelik olarak öğrenci;

1. Tüm alanlardaki ortak temel, bilgi ve becerileri kazanabilecektir.

2. El Sanatları Teknolojisi alanının temel yeterliklerine sahip olabilecektir.

3. Dalın gerektirdiği işleri yapabilecektir.

 

4. Dalın gerektirdiği özel mesleki yeterlikleri kazanabilecektir.

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 24.12.2012 - Güncelleme: 18.06.2019 12:31 - Görüntülenme: 3461
  Beğen | 1  kişi beğendi