T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MANİSA / SALİHLİ - Hafsa Sultan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

HER ÇOCUK ÖĞRENİR

 

Her çocuk, fiziksel, duygusal, sosyal ve entelektüel anlamda benzersiz bir kişiliğe sahiptir.

Çocuklara bir şey öğretirken her birinin ayrı bir öğrenme stili olduğuna dikkat etmek ve bu konuda duyarlı olmak çok önemlidir

 

Bu nedenle, her çocuk, gelişim süreçleri boyunca, kendilerine özgü yetileriyle ele alınmalıdır.

Öğrenme süreçlerinde de bu durumu dikkate almak, çocukların kendilerini güçlü bir şekilde ifade ettikleri yolları bulmaları bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerilerini en iyi şekilde geliştirmeleri açısından önem taşır

 

HEDEFLER

-İletişim, karar alma, problem çözme becerilerini geliştirmek.
- Alana ilişkin bilgiyi kullanarak doğru işbirlikçi bir çerçeve içerisinde çalışma.
- Projeye ilişkin bilgi ararken, seçerken ve bu bilgileri bir araya getirirken eleştirel düşünme -becerilerini geliştirme.
- Farklı konu başlıklarına yaklaşırken yaratıcı bir zekâ geliştirme.
- Farklı medya araçları ile kendini nasıl ifade edeceğini öğrenme – web ve grafik tasarımı, dijital fotoğrafçılık ve video çekimi, vb.
- Kültürler arası becerilerini geliştirme.
- Öğrencilere topluma nasıl faydalı olacaklarını öğretmek.
- Sorumluluk duygusu kazandırmak
- Başkalarına karşı hoşgörüyü arttırmak.
- Öğrencilerin çözüm sunabilecek şekilde eleştirel düşünce yetisi geliştirmelerini sağlamak
- Aktif vatandaşlar olmak ve seslerinin duyulmasını sağlamak
- Çalışmalarını organize etmek ve uluslararası ekiplerde çalışmak
- Bilimsel deneyler gerçekleştirerek kirlilik hakkında bilgi edinmek
- Güçlü bir çevre farkındalığı ve bilinci yaratma /- To deve

 

ÇALIŞMA SÜRECI
•Öğrenciler, ortaya çıkacak ürünleri farklı bileşenlerinde fikir birliğine varmak ve bu bileşenleri tanımlamak için bir beyin haritası oluştururlar.
•Aynı zamanda gruplara ayrılarak her öğrencinin kişisel özelliklerini tanımlamak için bir beyin haritası oluştururlar.
•Ortak gruplardaki öğrenciler, tüm projenin zaman çizelgesini oluştururlar.
•Ortaya çıkan ürünlerin tüm yönlerini tartışır, karşılaştırır ve fikir alışverişinde bulunurlar.
•Daha sonra, ürünlerin farklı bileşenleri üzerinde fikir birliğine varmak için yeni bir beyin haritası oluştururlar. Öğrencilerden, 4 ay sonra geri bildirimde bulunmaları ve projeden sonra hayatlarında değişen şeyleri yazmaları istenebilir  

BEKLENEN SONUÇLAR

Öğrenciler, projenin farklı aşamalarında çalışmalarını değerlendirebilirler. Ortak takımlarda çalışmak ve zaman zaman yaptıklarını diğer takımlara sunmak, onlara çalışmalarına devam etmek için ihtiyaç duydukları geri bildirimi sağlayacaktır.
Etkinlikten sonra, farklı katılımcılardan geri bildirim istenebilir. Bu geri bildirim, öğrencilerin hedeflerine ulaşıp ulaşmadıklarını anlamalarına da yardımcı olacaktır.
Öğretmenler, veli ve öğrencilerin geri bildirimini almak için bir değerlendirme anketi de gönderebilirler. 

22-04-202122-04-202122-04-202122-04-202122-04-202122-04-2021

 

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 22.04.2021 - Güncelleme: 22.04.2021 13:56 - Görüntülenme: 943
  Beğen | 0  kişi beğendi